Media społecznościowe a budowanie zaufania wobec firmy, instytucji czy urzędu - podsumowanie konferencji
Strategiczna komunikacja to dobrze zaprojektowany wizerunek firmy w Internecie, który zapewnia firmom, urzędom czy instytucjom przewagę w postaci zaufania. Facebook, Twitter czy Instagram to przykłady popularnych portali internetowych zaliczanych do tzw. mediów społecznościowych. Coraz częściej korzystają z nich firmy, urzędy i instytucje w celu budowy zaufania społecznego i dbałości o wizerunek.
30 maja w ramach platformy Security Forum Szczecin odbyła się kolejna konferencja szkoleniowa: „Wykorzystanie mediów społecznościowych do budowy zaufania społecznego wobec firm, urzędów i instytucji publicznych. Ochrona dóbr osobistych i dóbr osobistych osób prawnych w sieci.” W konferencji wzięło udział ponad sześćdziesięciu uczestników reprezentujących całą gamę firm i instytucji począwszy od Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych poprzez Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, Urząd Wojewódzki i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska, a skończywszy na firmach takich jak Zakłady Chemiczne Police czy Stocznia Szczecińska. Partnerem wydarzenia była Enea, Totalizator Sportowy i Stocznia Szczecińska. Wśród uczestników znaleźli się m.in. poseł Leszek Dobrzyński – członek Sejmowej Komisji ON, Komendant Wojewódzki PSP nadbrygadier Jacek Staśkiewicz, Paweł Bakun dyr. Szpitala MSWiA w Szczecin, Edyta Grabowska – zastępca Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno - Spożywczych w Szczecinie, czy Przemysław Jurczyk – Zastępca Dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Szczecinie.
– Media społecznościowe dają całkowicie nowe możliwości – podkreślił poseł Leszek Dobrzyński, otwierając konferencję. – Gdy ich nie było, firmy, ludzie, w tym politycy, żeby wpłynąć na opinię społeczną, żeby ugruntować jakąś swoją pozycję, markę, wizerunek, musieli działać za pomocą mediów typu radio, telewizja, prasa. Tutaj ten dystans nagle się skrócił, a każdy człowiek uzyskał bezpośredni dostęp do tego, który staje się nadawcą, czy to do polityka, czy to do firmy, do osoby prywatnej czy do ministra, premiera. Każdy może w zasadzie dzisiaj wysłać wiadomość czy wkleić jakąś informację i stać się bezpośrednim uczestnikiem życia politycznego, gospodarczego, medialnego na poziomie takim, o którym niegdyś można było sobie tylko pomarzyć.
O budowaniu zaufania do biznesu oraz strategicznej komunikacji w przedsiębiorstwie infrastruktury krytycznej mówiła Anna Tarocińska, członek zarządu Grupy Azoty Zakładów Chemicznych Police. Z kolei szczeciński radny Dariusz Matecki opowiedział, jak media społecznościowe wykorzystuje Ministerstwo Sprawiedliwości. Ich coraz większą rolę przybliżył dr hab. Piotr Chrobak z Uniwersytetu Szczecińskiego. Prelegenci poruszyli też aspekty prawne dotyczące tego, jak sobie radzić w sytuacji, gdy dojdzie do naruszenia dóbr osobistych.